نحوه ی مراقبت از پوست در فصل زمستان و سرما

نحوه ی مراقبت از پوست در فصل زمستان و سرما

نحوه ی مراقبت از پوست در فصل زمستان و سرما

سه عامل آزار دهنده ی پوست ما در فصل پاییز و زمستان شامل سرما ، باد و هوای گرم و خشک داخل منزل هستند.عوامل ذکر شده رطوبت پوست را کم کرده و آن را خشک و شکننده میکنن و باعث خارش و سوزش پوست میشوند.

در بسیاری از افراد پوست آنها خشک شده و در نتیجه باعث پوسته پوسته شدن،ترک خوردن و گاها اگزما(در پوستهایی که ملتهب میشوند) میگردد. در این مطلب قصد  داریم راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست به شما ارایه کنیم.

نحوه ی مراقبت از پوست در فصل زمستان و سرما

نحوه ی مراقبت از پوست در فصول زمستان و سرما

1-مرطوب کننده پوست خود را تغییر دهید

در ماههای سرد سال عواملی چون باد ،سرمای هوا و گرمای ایجاد شده بوسیله وسایل گرمایشی از عواملی هستند که باعث ترک خوردن و خشکی پوستمان میشوند.بهتر است مرطوب کننده ی خود را با یک مرطوب کننده ی قویتر تعویض نمایید و مرتبا از آن استفاده کنید.

2-استفاده از پاک کننده های بدون سولفات

اگر میخواهید رطوبت پوستتان حفظ شود  بهتر است از پاک کننده های بدون سولفات استفاده نمایید.

3-لایه برداری پوست

در فصل سرما بر اثر خشکی و سردی هوا پوست شروع به پوسته پوسته شدن میکند. لایه برداری به از بین بردن خشکی ، پاک کردن سلول های مرده و پاکسازی منافذ پوست کمک میکند.اما اگر پوست صورت شما خشک است سعی کنید از لایه بردارهای قوی ، ماسک ها و پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید ، زیرا استفاده از آنها چربی پوست را کاهش می دهد و باعث خشکی بیشتر پوست می گردد.میتوانید به جای استفاده از لایه بردار های قوی از فوم های ملایم و پاک کننده های فاقد الکل استفاده کنید.

مراقبت از پوست در فصول سرما

4-از تونر استفاده ننمایید

به لوسیون هایی که جهت پاکسازی و کوچک کردن منافذ پوست استفاده میشود تونر گفته میشود. بدلیل وجود الکل در اکثر تونرها استعمال آنها برروی پوست موجب خشکی بیشتر میشود.بهتر است در فصل سرما از آنها استفاده نکنید.

5-استفاده از روغن مخصوص

اگر احساس کردید خشکی و پوسته پوسته شدن پوست بیشتر شده ، بهتر است از روغن های مخصوص پوست بجای مرطوب کننده ها استفاده نمایید.

6-کرم ضد آفتاب را از یاد نبرید

بهتر است در فصل سرما از کرم ضدآفتاب با حداقل spf 15 استفاده کنید.

7-با آب داغ حموم نکنید

آب داغ باعث از بین رفتن چربی پوست شما میشود. بهتر است با آب ولرم حمام نموده و زمان دوش گرفتن را به حداقل کاهش دهید.

8-از دستگاه های مرطوب کننده هوا استفاده نمایید

سیستم های گرمایشی سبب خشکی هوا میگردند. برای جلوگیری از آسیب رسانی به پوست بهتر است از دستگاه های مرطوب کننده هوا در منزل و محل کارتان استفاده نمایید. در شرایط معولی از بخور سرد استفاده نمایید.

اگر هیچ کدام از روشهای ذکر شده موثر نبودند بهتر است به یک متخصص مراجعه نمایید!

پیگیری سفارش
لیست مقایسه